קישורים שונות
  תעסוקה
קונים   מוכרים
מבצעים   מודעות
שרותים   ביטוחים
בריאות   גיל הזהב
בנקים   כספים
שוק ההון   הנחות
תיירות   נופש
ספורט   מועדונים
מופעים   תרבות
מנויים   חוגים
הודעות חדשות   9  ביטוחים, שרותים, גיל הזהב, בריאות
עוד סיגריה אחת ודי: כיצד להפסיק לעשן?

 

עוד סיגריה אחת ודי: כיצד להפסיק לעשן?

למרות שכיום ישנה מודעות רבה לנזקי העישון, רבים מתקשים להפסיק לעשן. איך מתמודדים ומה לעשות כדי למנוע עלייה במשקל? כל הפרטים בפנים

 

למרות שכולנו מודעים היטב לסיכונים הכרוכים בעישון, רבים מתקשים להפסיק לעשן. גמילה מסיגריות היא מעשה קשה הדורש סבלנות והתמדה גם אם מעשנים שתי סיגריות ליום או חבילה שלמה. לכן, אספנו עבורכם המלצות יעילות כדי שתוכלו להפסיק לעשן בקלות ומהירות.

מדוע כל כך קשה להפסיק לעשן
העישון הוא גם התמכרות פיזית וגם הרגל פסיכולוגי. הניקוטין של הסיגריות מספק תחושת סיפוק זמנית וממכרת שקשה להיפטר ממנה, וניסיון להפסיק התמכרות זו יוביל לכך שהגוף יחווה קשיים פיזיים ורצון מוגבר לעשן. בנוסף, מכיוון שהניקוטין גורם למוח להרגיש טוב, אנשים מתרגלים לעשן במצבים של לחץ, דיכאון, חרדה ואפילו שעמום, עד שפעולת העישון נטבעת כל כך חזק בין שאר פעולות היום והיא הופכת לאוטומטית. כדי להצליח להיגמל מעישון בצורה יעילה, יש צורך לבדוק את ההתמכרות ואת והפעולות האוטומטיות הקשורות לכך. למרות הקושי זה בהחלט אפשרי, ויחד עם תוכנית פעולה יעילה כל אחד יכול להפסיק לעשן

 איך להתמודד עם הרצון לחזור ולעשן? 
במהלך תהליך הגמילה מעישון הרצון לעשן גדל כפליים וקשה להיצמד להחלטה להפסיק לעשן. עם זאת, יש לזכור כי הרצון לחזר ולעשן לא נמשך לאורך זמן, לכן אם אתם מגישים צורך חזק לעשן תזכרו שברגע שתסיחו את דעתכם, גם הרצון לעשן ייעלם מעצמו. הנה כמה טיפים שיכולם לעזור לכם בזמנים קשים

 1. הסיחו את דעתכם- תשטפו כלים, תראו סרט או צאו להליכה. הפעילות לא חשובה כל זמן שהיא
    מסיחה את דעתכם מהעישון

2.   תזכירו לעצמכם מדוע הפסקתם- התמקדו בסיבות שגרמו לכם לרצות להפסיק לעשן, כגון מצב    
      בריאותי, שיפור המראה החיצוני ואפילו חיסכון בכסף

  3. אל תתפתו- אם אתם עושים פעולה מסויימת שגורנתם לכם לרצות לעשן, כגון הפסקת קפה או
     מפגש חברים, תגוונו את הפעולה: שתו קפה במקום אחר בבית ופגשו את החברים במקומות בהם
     אסור לעשן

 4. תתגמלו את עצמכם- תחגגו את הנצחונות הקטנים לאורך הדרך באמצעות פינוקים קטנים. הייתם
    בלחץ ולא עישנתם? קנו לעצמכם גלידה מפנקת, נפגשת עם חברים ולא עישנתם? פנקו את    
     עצמכם בסרט
VIP. 

 איך למנוע עלייה במשקל לאחר שמפסיקים לעשן?
עליה במשקל היא תופעה נפוצה בקרב אלה שמפסיקים לעשן, ויש כאלו המשתמשים בכך כתירוץ להמשיך ולעשן. לרוב, לאחר שמפסיקים לעשן יש עלייה קטנה במשקל שמתאזנת עם הזמן ואף יורדת. עם זאת, גם כשיש עלייה קטנה במשקל חשוב לזכור שעלייה קטנה במשקל לא תפגע בכם כפי שהעישון יפגע.

הסיבה לעלייה במשקל לאחר שמפסיקים לעשן נובעת מכך שהעישון מדכא את התיאבון ומטשטש את חוש הריח והטעם, לכן אחרי שמפסיקים לעשן התיאבון גובר והאוכל מרגיש יותר טעים. סיבה נוספת לעלייה במשקל נוסעת מכך שרבים מחליפים את הרצון לסיגריה בזמן מתח או אחרי ארוחה במתוקים ומאפים לא בריאים הגורמים להשמנה. לכן, חשוב למצוא דרכים יעילות ובריאות כדי להתמודד ברגעי לחץ ומתח

1. אכילה בריאה- מומלץ לאכול מגוון ירקות, פירות וקטניות ולהמנע ממאכלים מלאי סוכר, שומן ומשקאות קלים

2. שתייה מרובה- שתייה של לפחות ליטר מים ביום יעזור לתחושת השובע דבר שיעזור לכם להמנע מאוכל ברגעי שעמום. בנוסף, המים עוזרים לניקוי רעלים שונים מהגוף

3. כושר- הספורט לא רק יעזור לשרוף קלוריות אלא גם יעזור להקל על תחושות המתח והלחץ המאפיינות את תקופת הגמילה מעישון

במידה ותהליך הגמילה העצמאי מעישון קשה עד בלתי אפשרי, תמיד ניתן להעזר בדיקור סיני, טיפול קוגניטיבי התנהגותי או לפנות לייעוץ רפואי לשם קבלת טיפול תרופתי תומך

 

 

חזרה לרשימה >>
חיפוש
בריאות
הודעות חדשות
ביטוחים
הודעות חדשות
גיל הזהב, דיור מוגן
הודעה חדשה
טלפונים, שירותים
הודעות חדשות
למנהל הרווחה למנהל טכני GDM למנהל תוכן GDM
2006 © כל הזכויות שמורות לעמותת עובדי המחקר ברפא''ל created by CyberServe